REFLEXIÓ COVID-19 I COM AFECTA L'EDUCACIÓ

Decálogo para sacar partido del Covid-19 en el ámbito educativo ...

Avui en dia hi ha debat obert arran de si els nens "perden el curs" o han de poder aprofitar per aprendre altres coses "fora del currículum" i en família i no per això menys importants. És cert que els nens ens estan donant una lliçó quedant-se a casa durant tot aquest temps de confinament, interrompent el seu procés d'aprenentatge en l'àmbit escolar, però la gran majoria estan constantment realitzant activitats lúdiques i aprenent a valorar més que és el que tenen. Per tant des del meu punt de vista, s'està actuant adequadament, amb les classes digitals i donant llibertat d'aprenentatge i autonomia als nens.

Per altra banda és cert què els nens amb menys recursos materials i amb famílies vulnerables socioeconòmicament, en aquest cas pateixen un endarreriment en el seu procés d'aprenentatge, ja que primerament no tenen els mateixos recursos digitals a casa com els que tenen la resta d'alumnes. Però tampoc tenen el mateix suport de les famílies, les quals per diversos motius no són capaces de poder dotar als seus infants amb un aprenentatge adequat.

Finalment, destacar un tema del qual es parla en l'article com és el de fer alguna cosa aquest estiu des de les entitats del tercer sector per "substituir" allò que no s'ha pogut fer a l'escola. Penso que és una molt bona iniciativa la qual s'ha de traslladar a totes aquestes entitats i institucions perquè la posin en marxa, sobretot per a afavorir l'aprenentatge i evitar la pèrdua d'aquest a la majoria dels infants vulnerables a causa de la crisi de la Covid-19 que ha afectat de manera directa en l'educació.


En el següent article UNICEF parla de la repercusió de la pandemia en l'educació: https://www.unicef.es/educa/biblioteca/la-educacion-frente-al-covid-19

Comentarios

  1. Les entitats del tercer sector poden fer-ho i tant que si, però sempre de la mà de l'escola. No podem dir "això que ho facin els altres". La tasca educativa és responsabilitat de tots, dins i fora de l'escola. Si a l'estiu s'ha de fer alguna acció en aquest sentit (no sé si ho ha de ser o no, és només una hipòtesi) cal que tothom s'implique.
    Ara més que mai queda clar que l'escola no és només allò que s'apren de dilluns a divendres de 9h a 17h i només de setembre a juny. Aprendre és quelcom més i tots hi estem implicats. Què me'n dius de l'educació 360?
    Ara més que mai és important poder repensar l'escola i el sistema educatiu. Ara més que mai hem de poder dissenyar, entre tots els agents educatius, una xarxa estable per atendre a tots els nens. Ara més que mai l'escola s'ha de reinventar. L'escola que tots coneixem, la tornarem a veure a partir del setembre de 2020? crec que estem davant d'un canvi profund.
    Inés Solé

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

REFLEXIÓ "ELS MONSTRES DE CA MEVA"

REFLEXIÓ "MENORS LLUNY DE CASA"

REFLEXIÓ "DÍDAC, SEGUIREM ESSENT EL PARE I LA MARE"