CONCLUSIONS AL BLOC
Per a concloure aquest blog dedicat al bloc 3 de l'assignatura Societat, Família i Educació, en el que en termes generals hem treballat la família, el gènere, la cultura i les relacions intergeneracionals. Des del meu parer haver tractat aquest bloc d'aquesta manera en què sobre cada tema hem hagut de reflexionar sempre des del punt de vista educatiu, i no havent-ho fet d'una manera més teòrica, m'ha fet aprendre més sobre cada un dels temes tractats i personalment aquests temes m'han fet madurar i canviar el punt de vista sobre moltes coses les quals abans veia diferents, i per últim m'agradaria dir que gràcies a aquests temes he pogut adonar-me de què realment m'omple la feina del docent per la quantitat d'aspectes que engloba i la manera en què ho fa.
Pel que fa als primers temes d'antropologia potser són els que se'm van fer més pesats de tots, tot i que ho relacionava amb el que havia vist a filosofia al batxillerat i a l'assignatura d'Aprenentatge i Desenvolupament de la Personalitat, i em va resultar més fàcil de comprendre.
Els temes que tractaven termes més socials com la cultura, la religió, l'estructura familiar, etc., són els que m'han portat a reflexions més profundes i a canviar el que opinava abans sobre molts d'aquests temes, ja que abans no havia tingut la possibilitat d'endinsar-me tant en ells i conèixer-los bé. Per altra banda, penso que són temes els quals tot docent ha de conèixer molt bé i sobretot saber treballar i conviure diàriament amb ells dins i fora l'aula.
Per altra banda, els temes relacionats amb el gènere en l'educació m'han resultat interessants, ja que mai havia vist casos ni havia imaginat que es poguessin donar com els que hem vist en aquest tema, tot i això ara sóc més conscient que com a docent puc trobar-me en aquesta situació i per tant saber-ne més és important per a donar una resposta eficient.
En temes de discriminació i integració social m'ha costat treballar pensant en com s'estava actuant fins fa pocs dies i com encara s'actua, ja que la discriminació per diferents motius que es dóna en les aules hauria de ser quelcom que avui en dia no existís. Per tant, em posiciono totalment a favor de la inclusió en tots els aspectes tant per als alumnes amb dificultats (NESE, NEE), com per aquells que pateixen discriminació pel seu gènere, religió, cultura, etc. Com a docent em comprometo a treballar amb totes les forces per a combatre contra aquesta desigualtat educativa en la qual ens trobem.
Finalment, el tema que més m'ha tocat "la fibra" ha sigut el de les relacions intergeneracionals, ja que després del viscut en aquests temps de pandèmia si una cosa he reflexionat, és que la gent gran que ha marxat i la que queda són les persones més sàvies de totes les que hi ha al planeta i són aquelles de les que podem aprendre més coses. Per tant, cal que des de l'escola es treballin aquestes relacions intergeneracionals perquè els infants valorin i respectin als adults o avis.
Pel que fa als primers temes d'antropologia potser són els que se'm van fer més pesats de tots, tot i que ho relacionava amb el que havia vist a filosofia al batxillerat i a l'assignatura d'Aprenentatge i Desenvolupament de la Personalitat, i em va resultar més fàcil de comprendre.
Els temes que tractaven termes més socials com la cultura, la religió, l'estructura familiar, etc., són els que m'han portat a reflexions més profundes i a canviar el que opinava abans sobre molts d'aquests temes, ja que abans no havia tingut la possibilitat d'endinsar-me tant en ells i conèixer-los bé. Per altra banda, penso que són temes els quals tot docent ha de conèixer molt bé i sobretot saber treballar i conviure diàriament amb ells dins i fora l'aula.
Per altra banda, els temes relacionats amb el gènere en l'educació m'han resultat interessants, ja que mai havia vist casos ni havia imaginat que es poguessin donar com els que hem vist en aquest tema, tot i això ara sóc més conscient que com a docent puc trobar-me en aquesta situació i per tant saber-ne més és important per a donar una resposta eficient.
En temes de discriminació i integració social m'ha costat treballar pensant en com s'estava actuant fins fa pocs dies i com encara s'actua, ja que la discriminació per diferents motius que es dóna en les aules hauria de ser quelcom que avui en dia no existís. Per tant, em posiciono totalment a favor de la inclusió en tots els aspectes tant per als alumnes amb dificultats (NESE, NEE), com per aquells que pateixen discriminació pel seu gènere, religió, cultura, etc. Com a docent em comprometo a treballar amb totes les forces per a combatre contra aquesta desigualtat educativa en la qual ens trobem.
Finalment, el tema que més m'ha tocat "la fibra" ha sigut el de les relacions intergeneracionals, ja que després del viscut en aquests temps de pandèmia si una cosa he reflexionat, és que la gent gran que ha marxat i la que queda són les persones més sàvies de totes les que hi ha al planeta i són aquelles de les que podem aprendre més coses. Per tant, cal que des de l'escola es treballin aquestes relacions intergeneracionals perquè els infants valorin i respectin als adults o avis.
Comentarios
Publicar un comentario