ANTECEDENTS DE LA CONSTRUCCIÓ TEÒRICA EN ANTROPOLOGIA DE L'EDUCACIÓ
Aquest article se m'ha fet bastant pesat de llegir, ja que és bastant dens i el vocabulari és molt específic, m'ha recordat als textos que vaig treballar al batxillerat en l'assignatura de filosofia.
En l'article es parla dels diferents corrents filosòfiques que tracten l'antropologia i els diversos models antropològics. En el text es distingeixen dos tipus de corrents diferents com són el naturalisme i el positivisme.
El naturalisme estudia a través de la observació, i a partir d'aquí busca les causes per a poder explicar perquè succeeixen les coses tenint en compte la genètica de la persona, aquest va sorgir del positivisme i s'esdevé a partir del realisme que l'únic que fa és estudiar el que és observable.
Per altra banda, el positivisme centra el seu focus d'atenció en els fenòmens únicament naturals. Per tant, penso que és important com a docents tenir uns coneixements bàsics sobre el naturalisme, sobretot de la corrent pedagògica per a poder entendre les capacitats i habilitats cognitives dels nostres alumnes.
Comentarios
Publicar un comentario