MI NOMBRE ES KHAN

Resultado de imagen de mi nombre es khan

He triat aquesta pel·lícula, ja que la vaig veure fa un parell d'anys al batxillerat i em va agradar molt, a més com a futur docent penso que és una molt bona opció per a treballar el argument de la pel·lícula, el qual ens el trobem a diari dins l'aula. El protagonista pateix síndrome d'Asperger i això és un fet que ens podem trobar en qualsevol alumne, a més aquest és musulmà.

La pel·lícula per a mi té dos temes principals a treballar amb els infants, un és el tracte amb altres alumnes amb dificultats com pot ser el Síndrome d'Asperger, i l'altre tema és el racisme o més ben dit la inclusió en les aules d'alumnes d'altres cultures i religions.

El protagonista coneix a la seva dona perquè és venedor de productes cosmètics i aquesta té una perruqueria, a base de anar quedant es casen i tenen un fill de l'antiga relació de la seva parella, això ens demostra que tot i tenir la síndrome pot formar una família normal i corrent com la resta i pot tenir una vida com tothom, i penso que això és important transmetre-ho als alumnes per a que no es produeix cap tipus d'assetjament o discriminació cap als alumnes que pateixin aquesta síndrome.

Després de l'atemptat de l'11-S degut a la islamofòbia que es genera en tot el país, el fill de Mandira i Khan pateix bullying degut a que es considerat musulmà i en un acte dels agressors acaba morint, i Mandira que era indú s'arrepenteix d'haver-se casat amb Khan. Llavors aquest decideix anar a veure al president dels EEUU i desprès de un llarg viatge i ser arrestat, la seva dona se'n adona de l'error que ha comés deixant-lo marxar i pensant que tots els musulmans són terroristes i decideix anar a buscar-lo.

Jo com a docent posaria aquesta pel·lícula a classe, quan acabessim de veure-la faria una sessió per a que cada un dels alumnes puguin extreure les seves pròpies conclusions i posar-les en comú en mètodes de debat o assamblea. En la següent sessió el que faria seria donar a cada un dels alumnes un rol diferent relacionat amb el que succeeix en la pel·lícula posant-los en una situació semblant i veure com actuarien ells si estiguessin en aquella posició.

En aquest link podeu trobar tot tipus d'informació sobre la pel·lícula: http://www.sensacine.com/peliculas/pelicula-175624/

Comentarios

  1. Em sembla molt interessant el que comentes de poder fer una escenificació de la realitat que mostra la pel·lícula. Posar-se al paper de l'altre sempre és la millor manera per empatitzar i entendre el món a través dels ulls de l'altra persona.
    Bona feina.
    Inés Solé.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

REFLEXIÓ "ELS MONSTRES DE CA MEVA"

REFLEXIÓ "MENORS LLUNY DE CASA"

REFLEXIÓ "DÍDAC, SEGUIREM ESSENT EL PARE I LA MARE"