MI NOMBRE ES KHAN
He triat aquesta pel·lícula, ja que la vaig veure fa un parell d'anys al batxillerat i em va agradar molt, a més com a futur docent penso que és una molt bona opció per a treballar el argument de la pel·lícula, el qual ens el trobem a diari dins l'aula. El protagonista pateix síndrome d'Asperger i això és un fet que ens podem trobar en qualsevol alumne, a més aquest és musulmà.
La pel·lícula per a mi té dos temes principals a treballar amb els infants, un és el tracte amb altres alumnes amb dificultats com pot ser el Síndrome d'Asperger, i l'altre tema és el racisme o més ben dit la inclusió en les aules d'alumnes d'altres cultures i religions.
El protagonista coneix a la seva dona perquè és venedor de productes cosmètics i aquesta té una perruqueria, a base de anar quedant es casen i tenen un fill de l'antiga relació de la seva parella, això ens demostra que tot i tenir la síndrome pot formar una família normal i corrent com la resta i pot tenir una vida com tothom, i penso que això és important transmetre-ho als alumnes per a que no es produeix cap tipus d'assetjament o discriminació cap als alumnes que pateixin aquesta síndrome.
Després de l'atemptat de l'11-S degut a la islamofòbia que es genera en tot el país, el fill de Mandira i Khan pateix bullying degut a que es considerat musulmà i en un acte dels agressors acaba morint, i Mandira que era indú s'arrepenteix d'haver-se casat amb Khan. Llavors aquest decideix anar a veure al president dels EEUU i desprès de un llarg viatge i ser arrestat, la seva dona se'n adona de l'error que ha comés deixant-lo marxar i pensant que tots els musulmans són terroristes i decideix anar a buscar-lo.
Jo com a docent posaria aquesta pel·lícula a classe, quan acabessim de veure-la faria una sessió per a que cada un dels alumnes puguin extreure les seves pròpies conclusions i posar-les en comú en mètodes de debat o assamblea. En la següent sessió el que faria seria donar a cada un dels alumnes un rol diferent relacionat amb el que succeeix en la pel·lícula posant-los en una situació semblant i veure com actuarien ells si estiguessin en aquella posició.
En aquest link podeu trobar tot tipus d'informació sobre la pel·lícula: http://www.sensacine.com/peliculas/pelicula-175624/
En aquest link podeu trobar tot tipus d'informació sobre la pel·lícula: http://www.sensacine.com/peliculas/pelicula-175624/
Em sembla molt interessant el que comentes de poder fer una escenificació de la realitat que mostra la pel·lícula. Posar-se al paper de l'altre sempre és la millor manera per empatitzar i entendre el món a través dels ulls de l'altra persona.
ResponderEliminarBona feina.
Inés Solé.