REFLEXIÓ APROXIMACIÓ AL MARC TEÒRIC DEL PROGRAMA D'INTERVENCIÓ SOCIOEDUCATIVA
Des del
meu punt de vista, és molt important que tant en el grau universitari com en
els centres educatius d'educació primària i secundària cal que es facin
diversos programes que afavoreixin la inclusió social i cultural, per a poder conèixer
millor la realitat en que totes aquestes persones nouvingudes al nostre país
estan vivint.
Programes
com l'APS o els voluntariats ens ajuden a poder comprendre moltes situacions
reals de la gent que ens envolta per tal de poder combatre amb la xenofòbia o
el racisme. Aquests programes jo crec que haurien de fer-se en els cursos
d'educació secundària per a que els propis alumnes puguin veureu amb els seus
ulls i no adonar-se perquè els hi expliqui algú que ha viscut l'experiència.
Per
altra banda, és important que el treball en xarxa entre els centres educatius i
diferents entitats o serveis sigui actiu, ja que d'aquesta manera facilitarà el
treball a les dos bandes i podran sorgir mètodes nous i diferents que tinguin
com a finalitat aconseguir un objectiu comú.
En
conclusió, penso que tots aquells programes que reforcin la identitat del
nostre sistema educatiu inclusiu són importants, i s'han de dur a terme cada
cop en més i diversos àmbits, ja que crec que és un dels punts forts per a
combatre la xenofòbia i el racisme. I pel que fa a l'aplicació en els centres
educatius és necessari per a que aquells alumnes que produeixen actes racistes
o relacionats, puguin adonar-se'n de la realitat en la que viu la gent a la
qual estan assetjant i que fer-ho no els ajuda, si no que els dificulta encara
més la integració en el nostre país.
En aquest enllaç podreu trobar més informació sobre els programes d'APS: https://aprenentatgeservei.cat/que-es-laps/
Comentarios
Publicar un comentario