REFLEXIÓ APROXIMACIÓ AL MARC TEÒRIC DEL PROGRAMA D'INTERVENCIÓ SOCIOEDUCATIVA

Resultado de imagen de treball en xarxa


Des del meu punt de vista, és molt important que tant en el grau universitari com en els centres educatius d'educació primària i secundària cal que es facin diversos programes que afavoreixin la inclusió social i cultural, per a poder conèixer millor la realitat en que totes aquestes persones nouvingudes al nostre país estan vivint.

Programes com l'APS o els voluntariats ens ajuden a poder comprendre moltes situacions reals de la gent que ens envolta per tal de poder combatre amb la xenofòbia o el racisme. Aquests programes jo crec que haurien de fer-se en els cursos d'educació secundària per a que els propis alumnes puguin veureu amb els seus ulls i no adonar-se perquè els hi expliqui algú que ha viscut l'experiència.

Per altra banda, és important que el treball en xarxa entre els centres educatius i diferents entitats o serveis sigui actiu, ja que d'aquesta manera facilitarà el treball a les dos bandes i podran sorgir mètodes nous i diferents que tinguin com a finalitat aconseguir un objectiu comú.

En conclusió, penso que tots aquells programes que reforcin la identitat del nostre sistema educatiu inclusiu són importants, i s'han de dur a terme cada cop en més i diversos àmbits, ja que crec que és un dels punts forts per a combatre la xenofòbia i el racisme. I pel que fa a l'aplicació en els centres educatius és necessari per a que aquells alumnes que produeixen actes racistes o relacionats, puguin adonar-se'n de la realitat en la que viu la gent a la qual estan assetjant i que fer-ho no els ajuda, si no que els dificulta encara més la integració en el nostre país. 

En aquest enllaç podreu trobar més informació sobre els programes d'APS: https://aprenentatgeservei.cat/que-es-laps/

Comentarios

Entradas populares de este blog

REFLEXIÓ "ELS MONSTRES DE CA MEVA"

REFLEXIÓ "MENORS LLUNY DE CASA"

REFLEXIÓ "DÍDAC, SEGUIREM ESSENT EL PARE I LA MARE"