ENTREVISTA DAVID BUENO

David Bueno: «La alegría debería ser la emoción omnipresente en ...

Abans de començar, dir que m'ha semblat interessant la xerrada d'en David Bueno, ja que ha tractat temes que són de vital importància per als docent i els quals desconeixia abans. Un dels temes que m'ha sobtat ha sigut el de les emocions i la seva gestió. Ell ha parlat de diverses d'elles i és cert com si aquestes no es gestionen correctament poden portar-nos a situacions no desitjades i que no ens permeten realitzar algunes accions de la manera adequada. El més important per tant és saber gestionar-les i controlar-les nosaltres a elles i no elles a nosaltres per a evitar la mala presa de decisions.

Si la gestió de les emocions és un tema del qual hem de ser conscients i estar informats, caldrà que com a docents als nostres alumnes els donem a conèixer la importància d'això, per tant és un tema que hauríem de treballar a l'aula a través de breus xerrades en què els parlem de la gestió emocional, de manera clara i entenedora sempre tenint en compte el rang d'edat dels alumnes.

Per altra banda ha parlat del temps, el que m'ha agradat ha sigut com ho ha relacionat amb els nostres alumnes, i és cert que cal que els hi deixem temps el temps necessari davant de qualsevol situació. També és important que els hi deixem llibertat per analitzar el seu estat emocional. Davant de qualsevol situació per bona o dolenta que sigui hem de parlar amb ells obertament i sense por, per a evitar que ells tinguin la sensació de por. Com a docents tenim la tasca de treballar la reflexió de les seves emocions tant les bones com les dolentes, però sempre tenint en compte l'edat, l'estat mental i les seves capacitats cognitives. Aquesta reflexió és important per tal que puguin afrontar qualsevol situació i reconduir-la cap al bon camí en cas de no haver actuat correctament.

En el següent video trobem a David Bueno en que ens explica la importància de la neuroeducació en l'aprenentatge:


Comentarios

  1. El món de les emocions, si ho és d'interessant. No sempre és fàcil de treballar-ho com a part del curriculum però sempre, sempre, sempre ho podem treballar a través del nostre exemple com a mestre, de la nostra actitud vers als alumnes, de la proximitat amb la que els atenem.
    les emocions sempre les hem de tenir en compte per poder entendre com es sent cada alumne i sobretot com pot això influir en el seu procés d'aprenentatge.
    El David Bueno va parlar de la por, i ho va dir per que estem immersos en plena pandèmia i tots hem experimentat la por recentment, què dificil per als nens aquesta situació; si més no, existeixen altres situacions que també provoquen malestar i por enttre els nostres alumnes, moltes d'elles es troben dintre del nucli familiar i aquestes encara fan més mal a ni vell emocional del que pot fer un virus com el covid-19. Per tant, gran paper el de poder acompanyar les emocions dintre de l'aula.
    Inés Solé

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

REFLEXIÓ "ELS MONSTRES DE CA MEVA"

REFLEXIÓ "MENORS LLUNY DE CASA"

REFLEXIÓ "DÍDAC, SEGUIREM ESSENT EL PARE I LA MARE"